Figyelem ügyfeleim válaszait a kérdésre: Miért jelentkeztek a konzultációra?
Az esetek nagyon nagy részében ugyanazt kapom válaszul: Szeretnék 10-15-20 kg-ot fogyni.
Nyilván, nekünk nőknek ( bizony még jóval 50 felett is) nagyon fontos, hogy hogyan nézünk ki, milyennek lát bennünket a külvilág?
Ez az, ami behoz bennünket a programba, legyünk 63 vagy 14 évesek, mindegy. Mert mi nők, csinosnak szeretünk látszani.
Ugyanakkor mi, nők vagyunk a családban azok, akik döntenek arról, mi legyen a vacsora, mi vásárolunk be, mi döntjük el, hogyan készítjük el az ételeket, s miből. Mi állítjuk fel a szabályokat, legnagyobb részt mi alakítjuk a családban az életmód szokásokat. Óriási felelősség ez!
Mi adjuk a mintát, a követendő életmódra is. Ezt a mintát viszi tovább a gyerekünk, s adja át majd az ő gyerekeinek.
Barátnőm a családjával minden vasárnapot az uszodában töltött, ne voltak nagy családi ebédek, anya nem a konyhába állt reggeltől délig, hogy súlyosan magyaros ételekkel lakassa jól a családot. Ők a sportolást választották.
Mindkét gyerek életében a mindennapok része lett a mozgás.
Ha vasárnap elmegyek kerékpározni, vagy nordicozni, sok hasonló családdal találkozom. Idősek, fiatalok, kisgyerekes családok jönnek szembe, gyalog, kerékpáron. Természetes, hogy a természetben, mozgással töltsék a vasárnapot. Nem a húst klopfolják odahaza, nem az olajsütő mellett állnak, hogy a klasszikus rántotthús – süt krumplis ebédet elkészítsék. Nem állnak már reggel 7-kor a tűzhely mellett, hogy a húslevesben a marha húsnak legyen elég ideje puhára főni.
Mi, magyarok, szeretünk jókat főzni s jókat enni. Nincs ezzel semmi baj, ha nem ez az egyetlen családi program, s ha átérezzük a felelősségét annak, hogy a mintáinkkal a gyerekeket is tanítjuk. Életmódra.
A mi szokásaink alapozzák meg az ő későbbi szokásaikat.
Ha ott a szülői felelősség bennünk, s értjük is ennek a fontosságát, akkor nem a karcsú derekunk s a világ elvárásai miatt kell lefogynunk, hanem azért, hogy egy egészségesebb életmód mintáját adjuk a gyerekeinknek.
S ez nem könnyű. Nem könnyű azért sem, mert nehéz a marketing és a reklámok mögé nézni, s eligazodni ma a világban. Mi egészséges és mi nem? Mi az, ami táplál engem és a családomat, s mi az, aminek csak jó a reklámja, de valójában hozzájárul hosszú távon ahhoz, hogy beteggé váljunk?
A Testszerviz programnak ez a legnagyobb előnye. A tudás, amellyel segít eligazodni a környező világban, segíti megérteni, mi szól a reklámról, mások profitjáról, s mi szól a mi egészségünkről.
Ez az igazi érték, s nem a leadott kilók. S ezt a tudást beépítve a mindennapokba, egy anya teljesen más mintát tud adni a gyerekeinek is!
..hisz életmódunkkal is tanítjuk őket!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: